UMETNIČKI RAD JE RAD! U susret 1. maju
Povodom Međunarodnog praznika rada, 1. maja, Udruženje likovnih umetnika Srbije je uputilo poziv umetnicima i umetnicama da pošalju svoje radove koji se bave problemom rada u umetnosti – od već realizovanih umetničkih produkcija do novih rešenja kojima je naglašen postupak izrade, dokumentovanja radnih aktivnosti do izražavanja stavova po ovom pitanju u različitim slikovnim, tekstualnim, video, audio, animiranim i drugim formatima. Radovi su predstavljeni putem platforme VIR(T)UELNI ULUS.
Tema poziva je:
Opštom transformacijom polja rada podstaknutom neoliberalnim reformama poslednjih nekoliko decenija, kako globalno, tako i lokalno, sistemski je urušavan i status dostojanstvenog rada u umetnosti i kulturi, kao nasleđe društveno progresivnih borbi.
Učestvujem sa svojim radom Kako je nastala samoodrživa instalacija iz 2017. koji je deo procesa Ciklusi i koji čine fotografija/dokument i tekst.
Fotografija
prikazuje instalaciju izloženu u negalerijskom prostoru, koja preispituje
poziciju i mogućnosti umetnika u datim okvirima ekonomskog sistema. Rad je neka
vrsta odgovora na trenutnu situaciju u kojoj se nalazim, koji reflektuje moj
stav o umetničkom delu kao proizvodu namenjenom tržištu. Instalacija je
rezultat spontane akcije koja se dogodila dok sam se bavila radom Ciklusi dugotrajnim performansom koji
postavlja pitanja o svakodnevici i svesnom delovanju unutar privatnog i javnog
konteksta. Rad Ciklusi podrazumevao je akcije sakupljanja otpadaka neorganskog porekla koje sam sama proizvodila.
Od njih sam pravila objekte, koje sam potom farbala u crno. Sakupljanje i
skladištenje otpadaka otvorilo je mogućnost za različite interpretacije samog
čina. Moja produkcija je u samom startu obećavala samoodrživost jer je količina
smeća koje sam proizvodila bila neslućenih razmera. Tek kada sam počela da
sakupljam svoje smeće shvatila sam koliki kapital posedujem. Shvatila sam da
više ne moram da brinem kako ću obezbediti sredstva uspomoć kojih ću da
realizujem svoje umetničke ideje. Svakodnevno sam stvarala objekte, živela sa
njima, nosila ih svuda sa sobom i skladištila na različitim mestima. Jedno od
mesta je bila tzv. zajednička prostorija stanara na vrhu desetospratnog
solitera u kojem živim, namenjena za sastanke Kućnog saveta, ali se više ne
koristi u te svrhe. Tom prilikom odlučila sam da tamo organizujem neku vrstu
izložbe i pozovem stanare u zajedničku prostoriju da pogledaju instalaciju
sačinjenu od mojih objekata, instalaciju koju sam nazvala Samoodrživa. Ubacila sam pozivnice u njihove poštanske sandučiće i
čekala sam ih da dođu. Pojavili su se predsednik Kućnog saveta, komšinica sa
sprata na kojem živim, spremačica koja je slučajno naišla jer se u toj
prostoriji presvlači i članovi moje najuže porodice.
-----
ENG:
How
the Self-Sustainable Installation Was Made
Photograpy/document and text (2017)
Photography shows an installation placed in an
alternative space, which examines the position and possibilities of artists in
the given framework of the economic system.
The work is some kind of a response to the current situation in which I
am, which reflects my view of the artwork as a product intended for the market.
The installation is the result of a spontaneous action that took place while I
was dealing with other work – Cycles - a long-lasting performance that set
questions about everyday life and conscious action within the private and
public context. During the Cycles process, I collected the waste of inorganic origin I
was producing. I used it for making of the objects, which I then painted in
black. Collection and storage of waste in my living space has opened the
possibility for different interpretations of the act itself. I made objects
every day, lived with them, carried them all over with me and stored them in
different places. One of the places was the so-called “the assembly of tenants
room” at the top of the ten-story solitaire I live in, intended for meetings of
the Home Council, but it is not used in that purpose anymore. On that occasion,
I decided to organize there some sort of an exhibition and invite tenants to
the common room to see the installation made of my objects, the installation I
called "Self-sustainable installation". I put the invitations in
tenants’ mailboxes and waited for them to come. People who came to see the
exhibition were the President of the House of Councils, the neighbor from the
floor where I live, cleaning lady that appeared by accident because she usually
changes her clothes there, and the closest members of my family.
Comments
Post a Comment